Názor: Webová stránka Billa O'Reillyho vytrháva z mainstreamových médií

Blogy

Bill O’Reilly v roku 2015. (Richard Drew/Associated Press)

Autor:Erik WempleMediálny kritik 26. apríla 2017 Autor:Erik WempleMediálny kritik 26. apríla 2017

Moderátor Fallen Fox News Bill O'Reilly sa dobre pripravil na deň, keď prišiel o svoj vzácny nočný program The O'Reilly Factor. Už roky propaguje svoju vlastnú webovú stránku — BillOReilly.com — neúnavnými zásuvkami pre milióny nočných divákov, ktorí sledovali jeho program až do minulého týždňa, keď odišiel po tom, čo spôsobil priveľký rozruch svojím sexuálnym obťažovaním a týraním.

Názory na začiatok dňa vo vašej doručenej pošte. Prihlásiť Se.ŠípkaVpravo

Vráťte sa do 2. marca, keď bol Bill O’Reilly ešte kráľom káblových správ. Ku koncu svojho vysielania povedal: ‚Faktor‘, ‚Tip dňa‘, o chvíľu nejakú duchovnú radu. Najprv však niekoľko poznámok z továrne „The Factor“. Prémiové členstvo [na] BillOReilly.com exploduje. Myslím si, že je to kvôli nášmu spravodlivému spravodajstvu o prezidentovi, ktoré pokračuje na webovej stránke. Akcie často prichádzali počas segmentu poštových vreciek hostiteľa. Oregončan Bob Dixon napísal: Práve som sa pripojil ako prémiový člen BillOReilly.com. Skvelé, keď odpočítate cenu bezplatnej knihy, ktorú som dostal. Killing the Rising Sun bolo vynikajúce a poučné, napísal Dixon v liste, ktorý O’Reilly prečítal 26. januára. Hostiteľ toto hodnotenie nespochybnil. Vieš, to hovorím každému, Bob. Bezplatná kniha znižuje členský poplatok na polovicu. A navyše získate veľké zľavy. O všetkých našich veciach, povedal O’Reilly.

bill gates daruje 99 percent

Nexis vyhľadávanie BillOReilly.com (a BillO’Reilly.com) na Fox News za posledných päť rokov zaznamenalo takmer 1 000 návštev.

Príbeh reklamy pokračuje pod inzerátom

Hoci O'Reilly už nemá program Fox News, má internet. V pondelok večer vypálil BillOReilly.com podcast , sľubujúc ľuďom niečo viac v súvislosti s jeho drámou s Fox News. Som smutný, že už nie som v televízii, povedal O’Reilly. Bol som veľmi prekvapený, ako to celé dopadlo. Nemôžem toho veľa povedať, pretože sa toho práve deje veľa. Ale môžem vám povedať, že som si veľmi istý, že pravda vyjde najavo, a keď sa tak stane, neviem, či budete prekvapení – ale myslím si, že budete otrasení rovnako ako ja. . Je tu veľa vecí.

Celá táto kopa vecí sa nakoniec stane snehovou guľou do správ, navrhol O'Reilly. Vy, ako verný poslucháč O'Reillyho, máte podľa mňa právo vedieť, čo sa presne stalo. A my pracujeme týmto smerom, dobre? Pracuje tiež smerom k väčšej hotovosti: Zatiaľ čo prístup k podcastu v pondelok večer bol pre všetkých návštevníkov BillOReilly.com bezplatný, tieto rozhovory sa čoskoro dostanú za prémiový paywall webovej stránky. Riadok v zmluve o prémiovom členstve na stránke uvádza, že BillOReilly.com vlastní a prevádzkuje Bill Me, Inc.

Ďalšou službou, ktorá je dostupná výhradne pre prémiových predplatiteľov, je niečo známe ako Bill's Daily Briefing. Pozostáva z článkov, ktoré O’Reilly používa na plánovanie faktora, ako ich zostavili starší producenti faktora, podľa BillOReilly.com:

Nahliadnutie do plánovacích materiálov – dokonca aj retrospektívnych – pre The O’Reilly Factor je niečo, za čo blog Erika Wemplea ochotne zaplatí prémiu. Tak sme sa prihlásili. Ukazuje sa, že Bill’s Daily Briefing je každodenným sortimentom porušovania autorských práv. Ukážka táto položka z pondelkového brífingu. Podľa špičkovej architektúry je to príbeh, ktorý napísal Eugene Flarmben o smrti Erin Moranovej.

Príbeh reklamy pokračuje pod inzerátom

Prvý odsek znie takto:

Smrť Erin Moranovej v južnej Indiane v sobotu popoludní zostáva obklopená otázkami, fámami a divokými špekuláciami. V tomto zmysle jej odchod v južnej časti štátu zdieľa veľa s jej tamojším životom – gobelín pretkaný bulvárnymi správami, súdnymi podaniami a vyhláseniami tých, ktorí tvrdili, že sa s bývalou detskou hviezdou stretli, keď sa presťahovala z miesta. umiestniť v okrese Harrison. Verejné záznamy a archívy IndyStar ukazujú, že Moran sa vydala do Indiany v roku 2011 po boku svojho druhého manžela Steva Fleischmanna. Pár bol ženatý od roku 1993 a podľa online verejných záznamov spolu vlastnili množstvo nehnuteľností v Kalifornii.

V spodnej časti článku je odkaz: USA Today , ktorá vedie k príbehu od Justina L. Macka z Indianapolis Star. Takže BillOReilly.com zhrnul a zhrnul príbeh USA Today presne tak, ako sa to naučili robiť webové stránky všade? Nie – BillOReilly.com len skopíroval text a zverejnil ho pre svojich prémiových členov. Porovnajte hornú časť spracovania BillOReilly.com – vyššie – s úvodnými odsekmi príbehu USA Today, priamo tu:

Smrť Erin Moranovej v južnej Indiane v sobotu popoludní zostáva obklopená otázkami, fámami a divokými špekuláciami. V tomto zmysle jej odchod v južnej časti štátu zdieľa veľa s jej tamojším životom – gobelín pretkaný bulvárnymi správami, súdnymi podaniami a vyhláseniami tých, ktorí tvrdili, že sa s bývalou detskou hviezdou stretli, keď sa presťahovala z miesta. umiestniť v okrese Harrison. Verejné záznamy a archívy IndyStar ukazujú, že Moran sa vydala do Indiany v roku 2011 po boku svojho druhého manžela Steva Fleischmanna. Pár bol ženatý od roku 1993 a podľa online verejných záznamov spolu vlastnili množstvo nehnuteľností v Kalifornii.

BillOReilly.com kopíruje takmer každé posledné slovo z príbehu USA Today. Chrissy Terrell, hovorkyňa USA Today, pre blog Erika Wemplea hovorí: S touto stránkou nemáme zmluvu o zdieľaní obsahu.

Príbeh pokračuje pod inzerátom

Teraz si všimnite ďalší príklad nenásytnosti pre materiál chránený autorskými právami.

BillOReilly.com:

Mesiace predtým, ako bol Donald Trump zvolený za prezidenta, zaútočil na federálneho sudcu, ktorý mu pridelil prípad týkajúci sa zaniknutej Trumpovej univerzity, pričom ho obvinil zo zaujatosti kvôli svojmu mexickému pôvodu. Nezvyčajne osobné, rasovo zafarbené poznámky na adresu amerického okresného sudcu Gonzala Curiela znepokojili právnych expertov a vyvolali ostrú kritiku zo strany Republikánskej strany vrátane predsedu Snemovne reprezentantov Paula D. Ryana (R-Wis.). Teraz musí Trumpova administratíva zhodou okolností čeliť tomu istému sudcovi v žalobe v Kalifornii podanej v mene Juana Manuela Montesa Bojorqueza, o ktorom zástancovia prisťahovalectva tvrdia, že je jedným z prvých snílkov, ktorých deportovali za prezidenta Trumpa. Právnici v mene Montesa, ktorý bol privezený do Spojených štátov ako dieťa, v utorok podali žalobu, v ktorej požadovali, aby federálna vláda poskytla všetky informácie o prípade 23-ročného mladíka. Tvrdia, že obyvateľ Kalifornie bol deportovaný vo februári napriek jeho postaveniu snívateľa – príjemcu programu odloženej akcie prezidenta Baracka Obamu pre príchod detí (DACA). Ministerstvo pre vnútornú bezpečnosť ich tvrdenie spochybňuje. Napriek protichodným výpovediam tieto obvinenia zvýšili existujúce obavy, že príjemcovia DACA sú teraz cieľom deportácie, a to bez ohľadu na Trumpove prísľuby prejaviť voči nim veľké srdce. Montesova žaloba by mohla pomôcť definovať Trumpov prístup k programu DACA, ktorý udelil povolenia viac ako 770 000 ľuďom od roku 2012. Utorkový súdny spor prišiel necelý mesiac po tom, čo Curiel schválil vyrovnanie vo výške 25 miliónov dolárov v prípade, že zaniknutá Trumpova univerzita zavádzala zákazníkov a zaviazala sa podvodom. Trump často napadol sudcu a v jednom rozhovore povedal, že jeho mexický pôvod predstavuje absolútny konflikt v jeho schopnosti vypočuť si žalobu kvôli Trumpovmu tvrdému postoju k imigrácii a jeho sľubom postaviť hraničný múr. Curiel, ktorý sa narodil v Indiane rodičom, ktorí emigrovali z Mexika, neuviedol žiadne verejné komentáre k Trumpovým útokom a neodmietol sa v prípade Trumpovej univerzity. ALES

VYBRANÉ:

Mesiace predtým, ako bol Donald Trump zvolený za prezidenta, zaútočil na federálneho sudcu, ktorý mu pridelil prípad týkajúci sa zaniknutej Trumpovej univerzity, pričom ho obvinil zo zaujatosti kvôli svojmu mexickému pôvodu. Nezvyčajne osobné, rasovo zafarbené poznámky na adresu amerického okresného sudcu Gonzala Curiela znepokojili právnych expertov a podnietili ostrú kritiku zo strany Republikánskej strany, vrátane predsedu Snemovne reprezentantov Paula D. Ryana (R-Wis.). Teraz musí Trumpova administratíva zhodou okolností čeliť tomu istému sudca v žalobe v Kalifornii podanej v mene Juana Manuela Montesa Bojorqueza, ktorý je podľa obhajcov imigrácie jedným z prvých snílkov, ktorí boli deportovaní za prezidenta Trumpa. Právnici v mene Montesa, ktorý bol privezený do Spojených štátov ako dieťa, v utorok podali žalobu, v ktorej požadovali, aby federálna vláda poskytla všetky informácie o prípade 23-ročného mladíka. Tvrdia, že obyvateľ Kalifornie bol deportovaný vo februári napriek jeho postaveniu snívateľa – príjemcu programu odloženej akcie prezidenta Baracka Obamu pre príchod detí (DACA). Ministerstvo pre vnútornú bezpečnosť ich tvrdenie spochybňuje. Napriek protichodným výpovediam tieto obvinenia zvýšili existujúce obavy, že príjemcovia DACA sú teraz cieľom deportácie, a to bez ohľadu na Trumpove prísľuby prejaviť voči nim veľké srdce. Montesova žaloba by mohla pomôcť definovať Trumpov prístup k programu DACA, ktorý udelil povolenia viac ako 770 000 ľuďom od roku 2012. Utorkový súdny spor prišiel necelý mesiac po tom, čo Curiel schválil vyrovnanie vo výške 25 miliónov dolárov v prípade, že zaniknutá Trumpova univerzita zavádzala zákazníkov a zaviazala sa podvodom. Trump často napadol sudcu a v jednom rozhovore povedal, že jeho mexický pôvod predstavuje absolútny konflikt v jeho schopnosti vypočuť si žalobu kvôli Trumpovmu tvrdému postoju k imigrácii a jeho sľubom postaviť hraničný múr. Curiel, ktorý sa narodil v Indiane rodičom, ktorí emigrovali z Mexika, neuviedol žiadne verejné komentáre k Trumpovým útokom a neodmietol sa v prípade Trumpovej univerzity.

Kristine Coratti Kelly, viceprezidentka pre komunikáciu a udalosti pre The Post, poslala e-mail na blog Erika Wemplea, „Nemáme žiadnu dohodu s billoreilly.com, ktorá by mu umožňovala používať náš obsah týmto spôsobom.

Reklama

Aby sme boli spravodliví pre BillOReilly.com, nie je tu žiadne zlyhanie – článok napokon obsahuje odkaz na zdrojový materiál, rovnako ako ostatné položky brífingov. Navyše, BillOReilly.com nezhltol celých 590 zvláštnych slov príbehu The Post. Len 310 z nich.

Okrem takýchto zdvorilostí však tieto súhrny správ prezrádzajú pohŕdanie prácou novinárov, nehovoriac o imperatívoch autorského zákona. Agregácia je prastará prax, ktorá s príchodom internetu podnikla výlet do hlavných líg. Počas niekoľkých desaťročí praxe väčšina spravodajských organizácií rešpektuje súbor zásad, pokiaľ ide o odrazenie od písomnej práce iných: Nekopírujte príliš veľa textu, veľkoryso odkazujte a posúvajte príbeh vpred pomocou analýzy, správ, humor, čokoľvek.

Príbeh pokračuje pod inzerátom

Tieto praktiky sú v súlade s štvorstupňový test fair use podľa zákona o autorských právach USA . Kľúčovým faktorom pri hodnotení hygieny súhrnov správ je, či sa čitateľ bude musieť preklikať k pôvodnému dielu. Ako Poznámky k projektu Digital Media Law , Použitie, ktoré nemôže slúžiť ako náhrada za pôvodné dielo, je pravdepodobnejšie ako použitie v súlade s princípom fair use než také, ktoré môže slúžiť ako náhrada.

výhody práce z domu
Reklama

Clay Calvert, profesor University of Florida, hovorí, že platený status týchto brífingov vyvoláva právne problémy pre BillOReilly.com. „Prémiový obsah“ prevzatý z novín ako ALES bez povolenia alebo licencie vyvoláva obrovské problémy s autorskými právami, pretože O’Reilly to všetko v podstate len spája a predáva predplatiteľom za cenu, poznamenáva Calvert v e-maile. Hoci federálny zákon vytvára výnimku z normálnych pravidiel o autorských právach, keď novinári používajú obsah iných na účely „kritiky, komentárov a spravodajstva“, nezdá sa, že by O'Reilly používal príbehy ako Post. pridávanie akejkoľvek novej kritiky, obsahu alebo správy o pôvodných príbehoch.

O’Reilly však aspoň prišiel na to, ako prinútiť ľudí, aby platili za novinky!

Príbeh pokračuje pod inzerátom

Teraz ďalší príklad.

Reklama

BillOReilly.com:

The New York Times
Návšteva Trumpovho poradcu v Moskve si získala pozornosť FBI už od čias, keď F.B.I. Vyšetrovatelia v roku 2013 zistili, že ruský špión sa pokúšal naverbovať amerického obchodníka menom Carter Page, úrad udržiaval občasný záujem o pána Page. Takže keď sa minulý rok stal zahraničnopolitickým poradcom v Trumpovej kampani a predniesol prejav priateľský k Rusku v prestížnom moskovskom inštitúte, čoskoro to upútalo pozornosť úradu.
Tento výlet vlani v júli bol katalyzátorom F.B.I. Vyšetrovanie prepojení medzi Ruskom a kampaňou prezidenta Trumpa podľa súčasných a bývalých predstaviteľov orgánov činných v trestnom konaní a spravodajských služieb.
Nie je presne jasné, čo na návšteve pána Pagea zaujalo F.B.I.: stretnutia, ktoré mal počas troch dní v Moskve, zachytená komunikácia ruských predstaviteľov, ktorí o ňom hovorili, alebo niečo iné.
Po tom, čo pán Page, 45 – veterán námorníctva a obchodník, ktorý žil tri roky v Moskve – odstúpil z Trumpovej kampane v septembri, F.B.I. získal zatykač od súdu Foreign Intelligence Surveillance Court, ktorý umožňuje orgánom monitorovať jeho komunikáciu na základe podozrenia, že ide o ruského agenta.
Z výletu kedysi neznámeho pána Page do Ruska vyrástlo rozsiahle vyšetrovanie, ktoré teraz sprevádzajú dve vyšetrovania Kongresu, ktoré vrhajú tieň na prvé mesiace Trumpovej administratívy. Na vypočutí Snemovne reprezentantov pre spravodajské služby minulý mesiac F.B.I. režisér James B. Comey urobil nezvyčajný krok, keď verejne priznal vyšetrovanie ruského zasahovania do volieb, ktoré podľa neho zahŕňalo možné prepojenia medzi Ruskom a Trumpovými spolupracovníkmi.
Vývoj po ceste pána Pagea mohol zvýšiť obavy F.B.I. z ruského zasahovania do kampane. Paul Manafort, vtedajší manažér kampane pána Trumpa, bol už vyšetrovaný v súvislosti s platbami od proruskej politickej strany na Ukrajine. WikiLeaks a dve webové stránky neskôr identifikované ako ruské spravodajské fronty začali zverejňovať e-maily získané pri napadnutí serverov Demokratickej strany. NY Times

New York Times:

Odkedy F.B.I. Vyšetrovatelia v roku 2013 zistili, že ruský špión sa pokúšal naverbovať amerického obchodníka menom Carter Page, úrad udržiaval občasný záujem o pána Page. Takže keď sa minulý rok stal zahraničnopolitickým poradcom v Trumpovej kampani a predniesol prejav priateľský k Rusku v prestížnom moskovskom inštitúte, čoskoro to upútalo pozornosť úradu.
Tento výlet vlani v júli bol katalyzátorom F.B.I. Vyšetrovanie prepojení medzi Ruskom a kampaňou prezidenta Trumpa podľa súčasných a bývalých predstaviteľov orgánov činných v trestnom konaní a spravodajských služieb.
Nie je presne jasné, čo na návšteve pána Pagea zaujalo F.B.I.: stretnutia, ktoré mal počas troch dní v Moskve, zachytená komunikácia ruských predstaviteľov, ktorí o ňom hovorili, alebo niečo iné.
Po tom, čo pán Page, 45 – veterán námorníctva a obchodník, ktorý žil tri roky v Moskve – odstúpil z Trumpovej kampane v septembri, F.B.I. získal zatykač od súdu Foreign Intelligence Surveillance Court, ktorý umožňuje orgánom monitorovať jeho komunikáciu na základe podozrenia, že ide o ruského agenta.
Z výletu kedysi neznámeho pána Page do Ruska vyrástlo rozsiahle vyšetrovanie, ktoré teraz sprevádzajú dve vyšetrovania Kongresu, ktoré vrhajú tieň na prvé mesiace Trumpovej administratívy. Na vypočutí Snemovne reprezentantov pre spravodajské služby minulý mesiac F.B.I. režisér James B. Comey urobil nezvyčajný krok, keď verejne priznal vyšetrovanie ruského zasahovania do volieb, ktoré podľa neho zahŕňalo možné prepojenia medzi Ruskom a Trumpovými spolupracovníkmi.
Vývoj po ceste pána Pagea mohol zvýšiť obavy F.B.I. z ruského zasahovania do kampane. Paul Manafort, vtedajší manažér kampane pána Trumpa, bol už vyšetrovaný v súvislosti s platbami od proruskej politickej strany na Ukrajine. WikiLeaks a dve webové stránky neskôr identifikované ako ruské spravodajské fronty začali zverejňovať e-maily získané pri napadnutí serverov Demokratickej strany.

Opäť: BillOReilly.com použil skopírovaný a vložený text z New York Times, hoci odkazoval na webovú stránku novín a nezachytil celý príbeh. Hovorkyňa New York Times Danielle Rhoades Ha uviedla, že právnický tím novín túto záležitosť skúma.

BillOReilly.com sa k svojej agregačnej stratégii venoval aj agentúre Associated Press, ktorá uchmatla približne polovicu tento príbeh o prezidentovi Trumpovi . Lauren Easton, hovorkyňa agentúry AP, uviedla, že organizácia nemá žiadne záznamy o tom, že by BillOReilly.com bola zákazníkom.

Prakticky všetky činy Billa O’Reillyho sú v pokryteckom kontraste s nejakým princípom, ktorý v tej či onej chvíli obhajoval. Tak je to aj s prílišným spoliehaním sa na správy z mainstreamových médií. Tu je útočí na USA Today . Tu je útočiace Associated Press za to, že je liberálnym zúčtovacím strediskom. Tu útočí na The Post . A, samozrejme, zasiahol všetky vyššie uvedené zdroje – a mnohé ďalšie – vo svojich častých odsúdeniach elitných médií. Je to zákon konzervatívneho disciplinárstva: Keď mainstreamové mediálne organizácie zverejňujú nepohodlné fakty, kričia na ich ľavicové sklony; keď zverejnia užitočné fakty, citujte ich ako smerodajné zdroje.

Príbeh reklamy pokračuje pod inzerátom

Celá táto diskusia o zlej viere zanedbáva naliehavejšiu otázku: Kto je vlastne Eugene Flarmben? To je vedľajší riadok mnohých položiek brífingu na BillOReilly.com. Nepravdepodobné meno, to sa pri vyhľadávaní Google neodráža veľmi vysoko a načítava nulové výsledky vyhľadávania vo verejných záznamoch. Tento chlap však áno hodnotiť zmienku v knihe z roku 2013 krátkodobého krtka Fox News Joea Muta. Je to vlastne alias, hovorí Muto na tomto blogu, ktorý používa booker pre už neexistujúci O'Reilly Factor. Nie ste si istí, či všetko na webovej stránke s týmto vedľajším riadkom je nevyhnutne on, píše Muto, bývalý zamestnanec O'Reilly Factor, v e-maile. Mohlo by to byť viacero ľudí, ktorí uverejňovali príspevky pod týmto menom, len preto, že všetci zo štábu to nakoniec prijali ako nejaký vnútorný vtip.

Chlapík, ktorý zverejnil posledné kolo Bill's Daily Briefing, podniká ako Gerald McFoon. Bill’s Daily Briefing vznikol, hovorí Muto, ako úvod do bývalej O’Reillyho rozhlasovej show; čítal z hlavných novinových článkov a potom riffoval nejaký komentár. Ráno sme to dali rýchlo dokopy... zo strany personálu to bola obyčajná práca skopírovať a vložiť – dajte mu nadpis a odsek alebo dva, hovorí Muto. Nakoniec Bill prišiel s nápadom jednoducho zverejniť tento dokument online ako výhodu pre prémiových členov.

Pri hľadaní komentára k týmto záležitostiam poslal blog Erika Wemplea dopyt cez portál komentárov na BillOReilly.com. Dostali sme gramaticky spochybnenú odpoveď naznačujúcu náš vrúcny vzťah s kráľom káblových správ zosadených z trónu: Ako prémiový člen vás Bill považuje za predvoj BillOReilly.com. Váš list bude preto prednostne spracovaný. Kto vedel, že Bill je prémiovým členom na jeho vlastnej webovej stránke?!

Príbeh reklamy pokračuje pod inzerátom

Mark Fabiani, odborník na krízovú komunikáciu, ktorého si najal O'Reilly, aby ho previedol cez obvinenia zo sexuálneho obťažovania, hovorí pre blog Erika Wemplea: Používanie článkov na BillOReilly.com bolo preverené právnikmi, keď bola stránka založená, a toto použitie klesá. priamo v rámci doktríny „fair use“ – tej istej doktríny, ktorá umožnila online existenciu nespočetného množstva stránok na zhromažďujúce správy.

BillOReilly.com určite berie autorský zákon vážne, aspoň pokiaľ ide o jeho vlastné veci. Materiály stránky sa nesmú kopírovať a uverejňovať na žiadnej inej webovej stránke, uvádza sa v zmluve o prémiovom predplatiteľovi.

Presne tak, ako bol O’Reilly posadnutý svojimi televíznymi hodnoteniami, veľmi mu záleží na návštevnosti stránky BillOReilly.com. Napríklad v utorok večer podcast pochválil sa že 750 000 ľudí počulo vysielanie v pondelok večer. Pozorne to sleduje, hovorí Muto. Každé ráno dostane výtlačok, ktorý mu povie, koľko nových prémiových členstiev, koľko tovaru sa predalo, koľko aktívnych prihlásení atď. A kedykoľvek vidí, že tieto čísla klesajú, príde s trikom, aby ich oživil.